A A A K K K
для людей із порушенням зору
БЕРЕЗІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ЖИТОМИРСЬКИЙ РАЙОН ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСТЬ

БЕРЕЗІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ТА ПЕРЕВІЗНИКИ — СІЛИ ЗА СТІЛ ПЕРЕГОВОРІВ

Дата: 19.02.2021 10:03
Кількість переглядів: 1489

Від початку запровадження «антиковідного» карантину у березні 2020 року, коли транспортні перевезення взагалі були зупинені на цей період, — і продовжуючи від часу відновлення роботи приміського сполучення, — якість пасажирських перевезень суттєво погіршилася.

Спочатку люди входили в становище, однак терпець почав уриватися. Неодноразово жителі Березівської громади висловлювали своє обурення в соцмережі Фейсбук. А потім озвучили усне проханням під час зборів у військовому містечку №115 тутешні жителі, які звернулися до сільського голови Михайла Яромова, аби сільська рада вплинула на перевізників. Згодом, «на боротьбу» піднялися й жителі інших населених пунктів. За декілька днів були написані листи-скарги, і зібрана численна кількість підписів від жителів Садок, Вигоди, Черемошного, Березівки, Василівки, Іванівки, Давидівки.

У своїх зверненнях люди скаржилися на безпідставне подорожчання проїзду, порушення затвердженого графіку руху, вимагали від перевізника (зокрема, ФОП Ільчишина) — капітального ремонту маршрутних автобусів, посилаючись на свідчення місцевих очевидців, які бачили і загоряння електропроводки, і відвалювання автозапчастин «на ходу», поваги водіїв автобусів до пасажирів пільгових категорій, які, як йдеться в одній із заяв, дозволяли собі висаджувати дітей на пів дорозі та інших неприпустимих випадків. А ще жителі Березівки просять організувати окремий маршрут Житомир-Березівка, з кінцевою зупинкою у військовому містечку.

Не дивлячись на те, що сільська рада не є замовником перевезень (відповідну функцію здійснює обласна державна адміністрація шляхом проведення тендеру), — від імені сільського голови був направлений відповідний лист, разом із оригіналами звернень від жителів Березівської громади — до інспекції транспортного зв’язку ОДА, яка й має контролювати дотримання перевізниками виконання договірних умов.

Уже за декілька днів потому відбулася тристороння зустріч на чолі з представником інспекції Ясинецьким Валерієм Павловичем, трьома перевізниками: директором ПТП-2007 Савицьким В. Є., В. Рудим і Я. В. Ільчишиним, який представляє інтереси ще й перевізника Савчука О.Я., — які обслуговують транспортне сполучення у всіх населених пунктах Березівської громади та секретарем сільської ради Оленою Цимбалюк, депутатом сільської ради Сергієм Денисюком та представником від громадськості Василівського старостинського округу Олександром Левківським.

Олена Василівна озвучила усі скарги, які надійшли, після чого відбулося обговорення по кожному маршруту окремо.

Спочатку, перше, загальне питання — подорожчання проїзду. Як пояснив інспектор Ясинецький В.П. — до 25 березня 2015 року, коли вийшла постанова №240 про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. N 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», — діяло ДЕРЖАВНЕ регулювання встановлення вартості проїзду на приміських і міжміських автобусних маршрутах. Відтоді тариф є ВІЛЬНИМ, і впливати на нього обласна адміністрація, як організатор перевезень, не має права, — а може лише «ринок», або ж простими словами - конкуренція. Далі пояснює спеціаліст, якщо люди не згодні з вартістю проїзду, і вважають підвищення ціни не обґрунтованою, вони можуть звернутися або в Антимонопольний комітет, або до «Укртрансбезпеки», які в межах своїх повноважень перевірять цей тариф.

Нарікають люди й на те, що вартість проїзду для тих, хто сідає на автовокзалі, і тих, хто, до прикладу, на кінцевій житомирській так званій «Ялинці» — абсолютно однакова, хоча кілометраж набагато менший. З цього приводу пояснення прозвучало так. Усі приміські перевезення відбуваються в «маршрутному» режимі. Відмінність його від «звичайного» — в тому, що водій маршрутного режиму може зупинитися (на вимогу пасажира) на будь-якій зупинці, де дозволено правилами дорожнього руху. Для людей, запевняє доповідач, — так зручніше. Якщо ж ввести «звичайний» режим, — у ньому будуть визначені конкретні зупинки, і для пасажирів, які захочуть вийти в тому чи іншому місці, це буде не зручно, бо доведеться їхати аж до тієї, яка передбачена графіком. А таких зупинок буде визначено 2-3, не більше, і піде безліч скарг. Саме тому, тариф у «маршрутному» транспорті є фіксованим, і не може варіюватися відповідно до відстані.

Що стосується нерегулярного графіку руху, зокрема по маршруту №104, перевізник В. Савицький пояснив, що основна проблема — брак кадрів. Підприємство вкрай потребує «робочих рук». І додав, що коли нема водія, і вчасно подати машину на маршрут не виходить, а курсують вони з інтервалом у 13-14 хв., — то графік «на ходу» доводиться коригувати і зміщувати. Відповідно, людям на зупинках доводиться чекати. Проте, є години пікового навантаження, коли автобуси у будь-якому разі подаються суворо за графіком. Він закликав бажаючих, з відповідною для роботи категорією водійського посвідчення приходити і працювати. А ще пообіцяв розробити графік з урахуванням «постійних» і «корегуючих» рейсів, та розвісити в усіх автобусах для зручності населення.

Найменше нарікань було до перевізника Володимира Рудого (маршрут №106), де питання стосується незначного відхилення від графіку. Було відзначено і позитив, що маршрут постійно контролюють: чи автобус є, де знаходиться, і чи їде вчасно, до того ж, тут ніколи від водіїв не почуєш поганого слова. Бувають поодинокі випадки, але вони швидко усуваються. У свою чергу перевізник, з огляду на досвід, звертається до пільгових категорій, які отримують в сільській раді талони на проїзд, — забирати їх і використовувати. Особливо це стосується військових АТО/ООС та сімей загиблих.

Найбільше запитань було до Ярослава Ільчишина. Тут і графік руху нерегулярний, і маршрутні автобуси у вкрай незадовільному стані, і неналежна поведінка водіїв. Окремо «василівські» пасажири невдоволені тим, що їхній автобус ще заїжджає у військове містечко, і люди втрачають багато часу. Тому дуже просять розробити «прямий» маршрут Василівка-Житомир.

Після довготривалих обговорень присутні домовилися окремо попрацювати над найбільш проблемними питаннями. Зокрема, вже наступного тижня перевізник Ільчишин Я.В. зустрінеться із керівництвом сільської ради та представниками громадськості, детально вивчать усі маршрути та спробують знайти оптимальні шляхи та внести максимально коректні зміни, аби задовільнити вимоги громади. Також з усіма перевізниками буде укладено договір на перевезення пільгових категорій населення, яке буде відшкодовувати сільська рада.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь